Friday, May 14, 2010

Hati seorang Insan

Peristiwa dulu…..
Saya bukan nak cari nama, bukan nak berlagak pandai, bukan nak mempoyokan diri tp sebab……sebab saya tahu awak selalu dlm kesulitan, dlm kesusahan sbb tu la saya tolong awak dulu..sbb saya tahu sbgai manusia kena saling membantu…memang saya ikhlas tolong awak dulu, sbb sy selalu terfikir itu hari awak kalau hari sy dalam kesulitan macamana pulak? Bukan niat nak tolong awak seperti di atas! Berlagak pandai dan poyo…tp bila satu hari peristiwa tue terjadi..awak tahu bertapa hancurnya hati saya,bertapa sedihnya saya, segala penat lelah saya membantu awak disalah erti…awak cakap sy berlagak pandai,poyo sbb tolong awak tp kenapa x Tanya kenapa saya tolong awak??? Awak tahu tak saya menangis dgn tomahan itu…bila solat saya Tanya kepada Allah apa salah saya??? Apa dosa saya??? Salahkah saya tolong awak??? Kenapa anggap saya mcm tue??? Tp peristiwa tue berlalu bergitu sahaja, hanya saya shj yang mohon maaf pada awak tp awak sebaliknya,pada awak saya tetap salah…masa tue saya terima saja semuanya dengan kecewa…saya redha….saya x berdendam cuma relakan aje benda tu berlaku….
Peristiwa sekarang…..
Sekali lg awak di timpa kesulitan…sy dgn rela cuba membantu tp setiap kali saya membantu hati saya masih sakit,masih terkenang peristiwa dulu…kadang2 saya terfikir,patutkah saya tolong awak kali ini??? Sbb saya takut peristiwa dulu terjadi lagi…sbb tue saya selalu berkias-kias bila berbicara, bukan nak memerli cuma nak bagi tahu, dulu kenapa saya tolong awak??? bila kesulitan pd diri awak terjadi janganlan ckp pada saya, “awak tak merasa kesulitan saya,awak xkan tahu”…senangnye awak memutarkan kata-kata itu seolah-oleh saya x bertimbang rasa atas kesulitan awak….saya sangat2 bersimpati dgn kesulitan awak tu Cuma disini saya nak beri tahu yang saya bukan xnak tolong awak lagi tp takut peristiwa dulu terjadi…saya pon ada perasaan kan?? Jadi lepas nie janganla menuduh saya mungkin x bertimbang rasa dgn awak! Tapi awak jangan risau sebagai manusia saya tetap akan membantu Cuma saya tidak pasti ikhlas atau tidak??
Benda nie bukahlah nak salahkan diri awak sepenuhnya, saya pon mungkin bersalah juga Cuma benda nie nak beri tahu yang saya pon manusia seperti awak yang punya perasaan. Dulu saya lakukan bukan sebab nak tolong saje, tapi atas arahan, atas tanggungjawap terpaksa saya laksanakan. Yang paling penting, saya Cuma nak awak tahu kenapa saya tolong awak dulu????nie adalah Cuma luahan perasaan saya sejak sekian lama terpendam…awak jangan risau sedikit pon saya tidak berdendam dengan awak..saya cuba lenyapkan benda nie tapi buat masa sekarang masih belom lenyap sepenuhnya lg..

* Nota diatas bukan ditujukan kepada sesiapa, sekadar luahan perasaan seorang insan yang keliru.

No comments:

Post a Comment